Trsátka, která dobyla svět

Kdo chodí na koncerty hudebních skupin Nezmaři, Chinaski nebo Čechomor, pravděpodobně vůbec netuší, že na skvělých výkonech kytaristů Pavla Zajíce, Tondy Hlaváče, Ondřeje Škocha a Franty Černého má velký podíl firma Janicek Picks z České Třebové. Od roku 1990 vyrábí trsátka, která si oblíbili hudebníci nejen naší, ale i zahraniční hudební scény. Hrají s nimi muzikanti v USA, Kanadě, Švédsku, Německu, Finsku, Norsku, Rakousku, Irsku, Polsku, Rumunsku, Maďarsku i na Maltě a na Slovensku. Trsátka z dílny Jana Janíčka jsou originální, mají vynikající kvalitu, výrobce na jejich podobě stále pracuje a vylepšuje je. O tom, jak skvělé jsou, svědčí snahy různých firem originální grip z české dílny napodobit. Výrobky Jana Janíčka pro firmu George Dennis, značky BRAIN a C.T. v Kanadě se staly světově známými. V roce 2017 byla na trh uvedena prémiová řada trsátek D-Grip™, která představuje to nejlepší, co se dá na trhu s nylonovými trsátky v současné době najít. Jsou lisována do ručně vyráběných speciálních forem, mají nenapodobitelný protismykový povrch, vyvíjený několik let. Design výrobků z vysoce kvalitního nylonu je celosvětově patentován, v kombinaci s dokonalou geometrií hran a precizní výrobou se z trsátek D-Grip™ stal jedinečný a vyhledávaný výrobek. Je nabízen v typech Standard, Jazz A, Jazz B, Jazz C a Balkan (Tamburas). Celkově se vyrábí šestadvacet různých tvarů a tlouštěk, mezi kterými si vybere opravdu každý.

Trsátka Standard, která se vyznačují klasickým třísměrným protismykovým povrchem, jsou určena pro hru na akustické kytary, vyhovují ale i  hráčům na elektrické nástroje. Tvar trsátek Jazz byl vyvinut pro hráče preferující dokonalý úchop, přesnou a rychlou hru. Na výběr jsou tři velikosti, v každé z nich jsou čtyři různé tloušťky. Pro hru na mandolíny, brače, balalajky a další nástroje byla ve spolupráci s chorvatským partnerem vyrobena trsátka Balkan. Trsátka se prodávají v různých baleních, v boxech o 936, 520 nebo 432 kusech, a také v sáčcích o 26 až 72 kusech. Koupit je lze prostřednictvím distributorů v devíti zemích světa. Na přání zákazníka je firma schopna vyrobit také reklamní, příležitostní nebo pamětní trsátka s 3D povrchem nebo potištěné termoražbou.